måndag 26 februari 2007

Återvinningsbyxor

Man tar en gammal t-shirt. Man lägger ett par byxor i passande storlek ovanpå densamma och klipper ut. Sen syr man ihop. Ungefär så. Snabbt och enkelt för den som inte har en nyfiken ettåring kring benen – då tar det lite längre tid (eller blir lite slarvigare, som med mönsterpassningen här). Den vita svansen är resåren som jag ännu inte sytt ihop, så helt färdiga är de faktiskt inte än. Idén kom från Rookie Moms.

Bild av tröjan före (cykelsemester på Gotland, tidigt 1980-tal):


Bild av byxorna efter:

3 kommentarer:

fanny sa...

Vad coolt! Och du börjar ju bli värsta bloggmonstret! Tre bloggar är det nu va? :-D Själv har jag bara en, men det kanske blir två så småningom...

Botilda sa...

Bloggmonster var ordet. Det är ännu fler, men några är osynliga... Strukturfascist möter dokumentationsnörd liksom ;-)

Anonym sa...

Åh. Har nyss hittat din blogg & tycker om den mer & mer för varje sekund jag kikar runt!

Jag borde också ta tag i mina syprojekt. Hmm.. egentligen tycker jag ju att både stickning & att sy är roligt. Vet bara inte varför det aldrig blir av. Nåja, jag ska nog ta & sy en förklädesklänning till mig själv i sommar, men hittar inget mönster. Har du något mönster till just en förklädesklänning (för "vuxna" (är själv 13..men ja ej barnstorlek om man får uttrycka sig så))?

Tänkte också börja sy lite barnkläder men vet bara inte vad ajg ska göra av dem sedan då jag inte har några småsyskon.

Nåja, ha en bra sommar!
Sofia
sofew.blogg.se