torsdag 3 maj 2007

Snart trettio graders värme!










Om en liten, liten stund reser Sprallinen och jag till min kompis i Tyskland. De hade trettio grader varmt där i helgen (när vi hade långkalsonger här hemma). Och vi har bara en solhatt. Så jag mätte huvudet på tvären och längden och sydde en sjalett i samma tyg som förlädesklänningen, gjorde knytband av jeanskantbanden. Fast ärligt talat tror jag inte att den kommer att sitta på speciellt länge. Ja, ni ser ju på bilderna.

Basen på triangeln är 43 centimeter och den är 35 cm hög. Jag fållade kortsidorna och satte kantband längs basen. Kantbandet var totalt en meter långt; då funkar det bra att knyta i nacken.

2 kommentarer:

Thea sa...

Hej! Jag gillar verkligen dina grejer! Lägger till en länk till din blogg från min nyöppnade dito!

Botilda sa...

Hej Thea! Vad kul att du gillar dem! Nu springer jag över och kikar hos dig.