söndag 16 november 2008

”Jag vill bli en slipover!”


Här går man lugnt och strosande runt på Syfestivalen och så. Plötsligt. Hör man en liten ynklig och bedjande röst. Man vänder sig om. Backar lite. Ser sig omkring. Hör rösten igen. Och där! Där hänger en rulle tyg som fullkomligt ber om att få bli slipovrar! Tja, det var ju inte annat att göra än att köpa en bit och göra det till viljes.


Mönster: eget, modifikation av det första försöket
Tyg: Blötbergsboden på Syfestivalen, mudd i precis rätt färg som jag bara råkade ha hemma och så de perfekta tryckknapparna från Snapsource som bara sitter på axeln för att de är fina, inte för att de egentligen behövs

10 kommentarer:

mustafa sa...

du hörde fel. "jag vill bli slipover hos mustafa" är vad som sades. jag blir grön av avund, superfint tyg som gör sig otroligt bra som slipover.

Retro Elephant sa...

Verkligen läckra alster!

//Lina

Strömming sa...

Vilka balla slipovrar!!!

Gekko sa...

Vet du, precis samma tyg bad mig om att få bli Milles julslipover och var attans nära men så fanns det ett annat tyg som skrek högre. Dina var jättefina! :-)

Fiffiluren sa...

Helt perfekt till slipovers!! Mudden passar också helt kanon! :-)

Katarina sa...

Snyggt!! Finns dom till beskådan 1:a advent? Galleribesök är inbokat!

Annelie sa...

Köpte samma tyg, men hos mig ska det bli långa torgvantar o benvärmare. Men dina slipovrar blev ju underbart snygga :) Gubbigt, fast classy!

LinSar sa...

vilket underbart tyg.slipover är ju så snyggt

Anonym sa...

Tummen upp! Massproduktivt verkligen och tjusigt!!

Botilda sa...

Tack, alla. Det finns en liten tygsnutt kvar som åmar och kråmar sig och vill bli benlindor/mudd som i Mustafas rittmeisterbrallor. Men torgvantar kan ju också bli bra. Eller en liten minislipover... Vi får se.