onsdag 15 augusti 2007

Bebisset till Sprallinkusin


Sprallinen har fått en liten kusin! I helgen åker vi till Åland för att hälsa henne välkommen och gratulera hennes föräldrar. Med oss har vi en låda presenter där bland annat det här bebissettet ingår.

Både byxorna och bodyn är sydda i trikå från e-slöjd (jag hoppade högt när jag såg deras röd-gul-blå randade trikå – perfekt för en ålänning även om också vitt och orange ingår i ränderna). Jag sydde i storlek 56, men tycker att det ser bra stort ut. Stämmer det alltså att mönstren i Ottobre över lag är stora?

Apropå stora, mina tryckknappar ser enorma ut på den här lilla bodyn. Till nästa gång får jag nog leta reda på lite mindre.

Mönster: Ottobre 5/2006
Tyg: trikå från E-slöjd
Svårighet
: lite knepigt med kantremsorna på bodyn, eftersom jag klippte dem på den stummare ledden och så har jag fortfarande inte fått till kuvertringningar ordentligt
Kul: att sy så pluttigt (jag längtar efter fler anledningar!) och att göra egna presenter

7 kommentarer:

Tyrvi sa...

Visst är det roligt med pyttekläder! Det blir ofta så bra trots allt.

Just de där mönstren är väldigt stora. Har precis sytt omlotttröjan i storlek 50 ur den tidningen och tycker det är mer som 62. Men annat jag sytt har varit mer rätt i storlek. Kanske var de ängsliga att de skulle bli förlitet när de skulle göra nyföddkläder, vanligen börjar ju deras mönster på 62. Nåja, bättre för stort än för litet. De flesta ottobre mönster jag sytt har varit bra, men vissa är helt enkelt inte det. Hittade nu en tröja jag sydde till H när han var liten som är bred som sjutton och kort. H var smal och tröjan passade aldrig nått vidare. Annat har blivit helt perfekt.

Carolina sa...

Jag tycker kantbanden ser jättefina ut. Jag har sytt samma body i både 56 och 62.

Thea sa...

Jättesnyggt set! Gissar att den lille kommer att bli nöjd :-)

DORIS DAISY sa...

Jättesnyggt! Gillade den randiga 'kantbanden'.

Fiffiluren sa...

Ahh, vilket snyggt sätt att fästa namnbandet på. Jag tar kanske efter :-) Ja det randiga tyget är snyggt! Tycker du fått till ett snyggt bebisset.

Theresa Tunes In sa...

Åh så fina!

Botilda sa...

Tack allihop! Kläderna är för stora ännu, men hon växer i dem vilken dag som helst skulle jag tro.