tisdag 18 mars 2008

Bad = sommar och sol!


– Mamma det är Byggare Bob nu! säger Sprallin och antyder att jag står i vägen när jag försöker få henne att modella i fina strandkläderna.
– Titta mamma, äpplen! Jag gillar det!
– Sprallin sova med den, säger hon och tar i linnet.









Tack för ett jättefint paket, Nikka! Det var inte så svårt att gissa med det tyget ;-) Jag önskade ju att jag också köpt det när jag beställde från Sewzannes. Settet är väldigt välsytt och blir perfekt till sommaren! Fast idag kändes det märkligt att prova det, med snön utanför fönstret...

I paketet låg också ett trikåtyg som var precis rätt i färgerna (och som också kändes rätt typiskt för Nikka) och ett lite stadigare tyg med bokstäver. Kanske blir bokstavstyget en väska att ha när jag håller skrivkurser? Inte mindre än tre badlakan i färger man bara kan bli glad av också – ett till var och en i familjen (eller så syr jag ihop dem till ett gigantobadlakan). Ett band med jordgubbar som passar superbra till ett rödrutigt tyg jag har hemma och tänkte göra en sommarklänning av och röda och lila fiskknappar följde också med. Jag försökte ta detaljbilder, men blixten slog bara fel så det blev fult.

Igår fick jag en försmak på hemlisen – goda kaffekarameller som faktiskt inte har tagit slut än. Trots att jag haft påsen på jobbet idag.

Stort tack, Nikka! Nu längtar jag ännu mer till sommaren.

3 kommentarer:

A sa...

Kul att det verkar passa! Jag antog att det inte skulle vara så svårgissat med det tyget, nej... men också lite kul just därför. Hoppas du hittar nåt lämpligt för bokstavstyget. När jag såg det tänkte jag direkt på dig!

Lite märkligt att paketen inte kom samma dag. När jag packat allt och la på vågen insåg jag att det vägde för mycket för att gå som brev. Så det var bara att öppna och dela upp i två paket... De postades samma dag.

Jag vill också ha sommar nu!

Jes sa...

Vilket fint paket! snygga strand kläder! Fina färger på frotte´n, kanske en fin barn badrock?

Anonym sa...

Och nu upptäckte jag att trikån är randad på längden! Koolt!

/Botilda