söndag 9 mars 2008

Glada tröjan

Jag gillar verkligen färgerna på den här tröjan. Det är samma modell som kanintröjan. Jag sydde den nästan klar på en syjunta för några veckor sedan, men maskinen i slöjdsalen krånglade och sömmarna blev bara vågiga och buckliga. Det här var det bästa resultatet, efter många sprättade sömmar. Ett tag övervägde jag att sprätta upp alltihop och sy om den på min nya symaskin, men sen vann latmasken.

Nu undrar jag om jag ska lyckas göra en likadan tröja i vuxenstorlek. Vill ha!

Mönster: Ottobre 1/2005
Tyg
: E-slöjdstrikå och Hilcomudd, tryckknappar med röd kappa från Sykompaniet
Svårighet: Strulande maskiner, och ränder som inte var tillklippta för perfekt mönsterpassning
Glädje: Färgerna

8 kommentarer:

Tina sa...

fin tröja. Visst lyckas du med att göra en till vuxen, det fixar du.
Nu har även jag blivit med overlock. Kan bara stämma in i dina glädjerop om hur lätt allt är nu.
Lycka till
Tina

Thea sa...

Å, den var jättefin! VI har visst lite lika smak. Mina tunikor är också sydda i olika tyg. Men din knäppning var extremt syngg, tycker jag. Och färgvalet...

Anonym sa...

Jag med! Vill ha, alltså. En skrivfrukosttröja, kanske?

/Heli

Botilda sa...

Grattis Tina! Du syr då det ryker nu, har jag förstått. Kul!

Thea, visst är de lite lika. Fast jag tog mycket längre tid på mej att göra klart min. Blev så besviken på de vågiga sömmarna... Jag antar att det betyder att jag kommer att göra en till i liknande färgställning, men med nya maskinen ;-)

Ja! Heli - jag ser oss framför mej under skrivfrukostarna. Men vi kanske ska ha olika färger ändå. Ska fnula lite på vuxenmönster, faktist. Jag behöver verkligen nya kläder.

bompa72 sa...

hej!

skitfräcka kläder!

vart köper du dina tyger?

jag har svårt att hitta snygga å roliga tyger!

förresten.....
är du på libero?

tycker jag känner igen din blogg!

tjingeling!!

bompa72 ♥♥♥

Botilda sa...

Hej Bompa, och tack! Enfärgad och randig trikå köper jag oftast från E-slöjd. Jag och många andra sybloggare brukar skriva var tygerna kommer ifrån när vi visar vad vi sytt. Man får leta lite för att hitta de roliga. Och nej, jag finns inte på Libero.

rino sa...

ja den var verkligen glad! Smart knäppning också.
Och visst blir man sugen på egna kläder när barnen får så mycket fint!

Jes sa...

Supersnygg tröja, snyggt med olika tyger, och snygga färgval :)