fredag 12 september 2008

Sybloggsklänningen, igen


Å, vad jag tycker om gamla klänningar och mönster till dem! I våras sydde jag en sån här klänning till Sprallin, nu har skalat om den till storlek 1–2 år. Hoppas jag. För den ettåring som skulle få den har nästan hunnit blir 1,5 år nu. Undrar hur det gick till.

Nu är det verkligen en sybloggsklänning. Jag har fått mönstret av en sybloggare, i min tur lånat ut det till ett par andra och nu sytt en klänning till ett sybloggsbarn. Jag är så glad över att ha upptäckt er alla som syr och berättar och delar med er!

Mönster: Simplicity från 1960-talet
Tyg: Minny Muu Ladybug från Reprodepot
Upp: äntligen klar
Ner: att det tog så lång tid att den kanske hunnit bli för liten

13 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Så fin kjole du har sydd, med et kjempe søtt stoff! :o)

Y sa...

vad söt den blev med röda kanter! finns det någon bild på hur den här klänningsmodellen sitter på? för den är vekrligen jättefin

Y sa...

nu hittade jag din egen fina sval-klänning här men lite från sidan - så man ser inte ärmarna.

Syserine sa...

Gullig klänning! Jag har nominerat dig!

Anonym sa...

Söt klänning och jag är säker på att 1-åringen skulle ha passat fint i den. Någon annan får säkert den glädjen. Vi har till vår stora lycka en "kämpefin" hjärte-tröja! :-) Den tunna klänningssäsongen är dessutom över för i år! :-)
/K

Anonym sa...

Gullig klänning! Går den inte att använda som en liten tunika med långärmad t-tröja och leggings undertill?

Anonym sa...

Underbar klänning: Jag håller även med om att det är så roligt med alla andra bloggare, man får så mycket tips och idéer samt i trötta stunder få energi och en extra sporre att sy lite till.

Botilda sa...

Y, jag tror att det finns bra lajvbilder hos Hello, där jag såg klänningen första gången och föll handlöst...

Syserine, å tack! Vad kul!

K, mja du kanske har rätt.

Tack för alla rara komplimanger. Det här är verkligen en av mina favoritklänningar. Man kan absolut ha leggings och långärmat under tycker jag (det hade Sprallin till sin svalklänning till exempel). Får nog bli en vinterversion till henne i lite kraftigare tyg.

Gulligan sa...

Underbar modell!!!

Strömming sa...

Verkligen en söt klänning!

Thea sa...

Suuuuuperfin! Helt underbar!

Gekko sa...

Jättehärlig! Som vanligt blir jag så inspirerad av att kika in hos dig, tack för det! :-)

Carolas Bod sa...

jättefin klänning i en verkligen härlig modell