lördag 14 februari 2009

Hjärtedagen

– Idag är det hjärtedagen, mamma. Och lördag! Vad är det man brukar få på lördagar, mamma? Något som är gott? Som jag gillar? Mamma, ska jag få något idag, för det är lördag idag och då får man det... Fast först ska vi gå till barndansen. Och där ska jag visa min balett, och dansa med sjalarna och Pippi och flyga som Karlsson. Och E är också där och S och sen fikar vi, eller hur mamma? Men det är hjärtedagen och då får man också något, något som är gott, som börjar på go-go-go-go-go-godis. För det är lördag. Eller hur?

Ja. Eller hur?!

[Dålig mobilbild – kanske tar jag en bättre sen när kameran kommit hem igen]

Alla hjärtans dag på er, allihop! Hoppas att ni också får skutta lite och sen får något som är gott och börjar på g-g-g-g...

Material: billiga dansskor från stora klädkedjan, molinégarn
Mönster: fritt ur huvudet
Tips: fingerborg! Det är hårt tyg och pilligt att fästa trådarna.
Risk för: att jag blingar dem ännu mer när jag hittar grönt garn att göra gräs och blad och kvistar med – tror inte det kan bli för mycket

5 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vad fina!!!

Malin sa...

Jättefina!!! :-)

Heimlaga sa...

Vilken rolig idé, och vilket fint resultat!

Anonym sa...

Hej Vännen!

Visst är grytlapparna snygga. Jag hade tänkt lägga ut dem i min lilla butik. ;-) Om du är sugen. Jag har en annan färgskala i mitt kök, men tycker dessa färgerna är så snygga ihop. :-)

Kram

rino sa...

vad söta de blev!