tisdag 23 juni 2009

E(ko)lefanter

Tyget är återbruk och mudden är ekologisk. Så bra vill jag alltid att kläderna jag gör ska vara!


Sådana bussarongerna sydde och sålde jag under gallerihelgen. Just de här två är dock en specialbeställning. Den minsta i en storlek mindre än vad jag normalt gör dem i. Den blev så himla söt, så nu känner jag för att sy ännu mer småsmå kläder.


Mönster: eget med utgångspunkt i Gynther ”Sy till barnen”
Tyg
: gardinlängd från Stadsmissionen, ekologisk mudd från Swelogent, tryckknapp från Snapsource
Kul: att bussarongerna såldes på Galleri Hemsytt
Mindre kul: jag känner mig osäker på hur stort halshålet måste vara för att passa i de mindre storlekarna
Toppenkul: ett par blivande föräldrar tyckte så mycket om elefanterna att de beställde den minsta bussarongen tillsammans med en i större storlek till den blivande kusinen