onsdag 28 mars 2007

Förklädesklänningsföljetong, del 2

Jag ringer till tidningen Föräldrar och barn. Undrar om deras mönster verkligen är rätt. Det är det inte. Feltryck!

Så jag får ett nytt mönster av dem och springer ner till kopieringsbyrån för att förstora det (för nu är jag trött på att trixa själv eller räkna ut hur det borde vara). Ritar sen upp på mönsterpapper och klipper ut. Tyget har väntat i ett par veckor redan, men nu ska det bli tillklippt och klänningen sydd. Hann inte få den klar till helgens våffelkalas, men det kommer andra dagar för söta förklädesklänningar.

Den tredje och avslutande delen i följetongen kommer så snart klänningen är klar. Håll utkik!

4 kommentarer:

Bokidioten sa...

vilken toppen-fin sida! Jag önskar att jag hittat hit tidigare

Botilda sa...

Tack, vad kul att du tycker det. Nu ska jag strax kika efter vad som finns hos dig ;-)

pippilotta sa...

wow, så fina kläder du syr. Blir så inspirerad!

Botilda sa...

Vad kul att kunna inspirera, Pippilotta! Jag har tagit en papperspysslarpaus och sysslar mest bara med barnkläderna nu. (Fast ärligt talat är det nog mamman i den här familjen som är i behov av kläder och inte barnet ;-)