torsdag 20 september 2007

Memory


Yngsta guddottern fyller fem! Hon ska dessutom bli storasyster om ett tag och kan behöva lite extra uppmärksamhet i samband med det. Därför ville jag göra ett memoryspel till henne med bara bilder av henne själv. Det blev 18 olika motiv - tänkte att det kan vara ett lagom antal för en femåring att hålla reda på 36 brickor, och man kan lägga ut dem snyggt 6x6.

Fotona stansade jag ut med hålstans och färgade sedan in med guld i kanterna innan jag satte fast dem på bakgrundspapperet och lämnade in till laminering. Bakgrundspapperet var ett vanligt, men rosa, kopieringspapper som jag stämplat med guldhjärtan. Till slut skar jag ut brickorna ur det laminerade papperet. Det blev faktiskt bättre än vad jag trodde ;-)

Asken är en spånask köpt i nån pryttelbod i ett helt annat syfte. Men den passade så bra, tyckte jag. Målade den guldig och klistrade ett rosa sammetsband på. På locket sitter klistermärken som bildar hennes namn (fast här har jag maskerat dem) och siffran fem som jag klippte ut ur en spillbit. Nu hoppas jag bara att paketet kommer fram i tid!

Foton: framkallade på världsbästa Crimsons
Papper, färg och band: Panduro
Ask: gamla gömmor...
Kul: att göra något så personligt
Trist: att det tog så lång tid att komma på det där med lamineringen att paketet kanske inte hinner fram

4 kommentarer:

Gekko sa...

Det var det mest ambitiösa!!! Nu är jag grymt imponerad!!!!!! Hur snyggt och personligt kan man göra det? Skulle tro att din guddotter kommer älska det! Ska spara detta som en framtida idé men det stannar väl med det känner jag mig själv rätt...

pippilotta sa...

vilken superidé!! Gillar personliga saker som man kan göra själv. Och du, jag och Fanny har en lamineringsmaskin som står hos mig om du skulle behöva fixa sånt lite snabbare nån gång är det bara att komma över.

Botilda sa...

Gekko, jag blir nästan generad över att imponera på dig... Men tack. Båda två!

Pippi, jag har en lamineringsmaskin på kaféet under mitt kontor, men det är så klart mycket trevligare att komma över till dig. Dessutom kan du säkert komma på ännu smartare saker än vad jag tänkt ut och det kan pojkarna på kaféet inte konkurrera med. ;-)

Anonym sa...

Vilken kreativ och rolig idé! Otroligt fint. Sparar också den i huvudet för framtida bruk. :)