tisdag 5 februari 2008

Byxor ”Death by Chocolate”


För att trösta mej efter haveriet med de japanska skorna (se ovan) och för att alla Sprallins mjuka byxor ligger i tvättkorgen, sydde jag ett par helt vanliga byxor i brun velour. Samma mönster som frottébyxorna, men den här gången satte jag mudd i bensluten istället för benlinning. Mjuka byxor med mudd är perfekta för lilla fröken: det går lätt att ha dem under overallen eftersom de är mjuka och sitter fast vid vristerna och hon kan dessutom ta av dem själv och slipper knepiga knäppningar.

De här blev brunbruna, och påminner om efterrätten death by chocolate. Det är visserligen fettisdag idag, men jag blir chokladsugen. Tänk om jag skulle ta och baka lite ikväll... Eller sy?

Mönster: Ottobre 4/2007
Tyg
: Hilcovelour från Neanobelle och mudd från Tygverket
Mått: Resåren i midjan är 43 cm och benmuddarna 17*10 (de skulle kunna vara lite längre)
Roligt
: Att det går så fort med byxor nu
Struntar i 1: Dem som tycker att det är trist att visa velourbyxor på sybloggen ;-)
Struntar i 2: De redan tillklippta och påbörjade byxorna; men deras tid kommer

6 kommentarer:

Hello sa...

Vadå? Finns det de som tycker det är trist med velourbyxor på bloggen? Det är väl värst för dem då ;)

Jag har letat hela hösten efter så där härligt mörkt brun velour, men nu har jag förstått att det finns hos Hilco-återförsäljarna, så snart har nog jag det också :) Då blir det trist på "Hello syr och pysslar" också. Och det struntar jag också i.

Lyllos lilla fröken som får så goa brallor!

Botilda sa...

Och när man väl börjat med Hilcovelouren är det svårt att sy i något annat. Den är beroendeframkallande. (Sambon undrade om jag inte kunde sy ett par till honom också, när han tummade på Sprallins chokladbyxor. ”På allvar, alltså”. Vi får se om jag gör en velourpappa av honom...)

Anonym sa...

Beställer genast ett par till lilla R ;-)

Jättefina var de!

Botilda sa...

Catharina, det kan vi ordna om du vill. Men R:s pappa får vara utan, eller hur?!

Anonym sa...

Haha, ja han får vara utan ;-)

Gekko sa...

Haha, jag gillar dina Struntar i!! Särskilt nr 1! Jag lägger ju in rubbet i bloggen, sen får ju läsarna läsa eller inte läsa! ;-)

Ditt namn på byxorna var ju för härligt!! Men jag måste säga att det är lite halvtaskigt av dig att ge mig chokladsug så här på en måndag förmiddag! ;-)