söndag 9 mars 2008

Presenter till kladdungar


När Sprallin var liten (okej då, mindre) klurade jag ut ett mönster till haklappsförkläden. Nu är hennes kusin i samma ålder, liksom en av mina piffpersoners barn. Hoppas de kommer till använding och passar föräldrarnas smak!

Mönster: eget
Tyg: vaxat bomullstyg; kanintyget är traderat och det gröna kommer från Syfestivalen
Tips: allra bäst lyckades jag med kantbanden när jag varken nålade eller limmade fast dem, utan bara sydde
Kul: med ett eget mönster
Längtar: nu måste jag nog få sy lite med overlocken ;-)

2 kommentarer:

Gulligan sa...

Jättefina..vad är det för tyger..det med det gula kantbandet var ju så snyggt..

Botilda sa...

Tack! Tyget är vaxat bomull som jag köpte på Syfestivalen. Tyvärr glömmer jag alltid att ta reda på vad företaget som säljer dem heter... De kommer varje år och har lite olika utbud.

En likadan grön kommer alldeles snart ut till försäljning. Jag säger till på bloggen, när det händer (eller så får man önska sej och mejla mej).