söndag 23 mars 2008

Glad Påsksockor


Det blev inga långfredagssockor (mönstret gjorde sej inte så bra för långa sockor tyckte jag), däremot ett par gul-gröna påsksockor. Samma mönster och samma sorts garn som de blå sockorna från januari.

De blev fina, men i ärlighetens namn är det lite trist med självrandande garner tycker jag. Synd att det inte finns enfärgat aloeveragarn – eller finns det kanske, bara jag som inte har hittat?

Sprallinen tyckte det såg så roligt ut när jag skulle fota mina nya strumpor att hon absolut ville vara med också. I kanintröja och Villevallebyxor.

Glad påsk!

Uppdatering efter att ha använt sockorna: gör längre resårer! Det gör passformen mycket bättre – som på de blå där hela skaftet är 2*2-resår.

4 kommentarer:

Carolina sa...

Fina strumpor och fin Sprallin i fina kläder ;)

Så här lagom till sommaren känner jag att det börjar rycka isticktarmen ;)

Botilda sa...

Men det är kanske inte så dumt. Då finns det ju chanser för att det faktiskt finns färdiga vantar, sockor, mössor och tröjor när det blir kallt igen. Jag funderar allvarligt på att sticka sånt redan nu!

Carolina sa...

Det är nog rätt klokt att börja nu så att det verkligen blir färdigt ;)

malin sa...

JAg blir också så sugen på att sticka när jag ser dina strumpor! Fast jag väntar nog någon månad till, nästa icke-sy projekt blir en filt, virkad i mormorsrutor :)