onsdag 7 januari 2009

Vintrig bondblus


Strax innan Galleri Hemsytt-helgen bestämde sig min gamla Nettan för att sluta fungera. Hon åkte på spa och jag fick klara mig med enbart overlocken. Man får vara lite påhittig, så går det hyfsat. Bondblusen här har mudd i halsen och förlängda ärmar med mudd. Allt är tillklippt på frihand medan Sprallinen sov, så det blir mycket spännande att se hur det passar. Fållen fick ju bli en liten rullfåll...

Tyg: Stoff och stil, mudd från Syfestivalen förrförra gången
Mönster: en egenknåpad vintervariant av bondblusen
Kul: att sy igen
Bra: att ha lite juliga kläder
Lärdom: det mesta går att lösa, men inte riktigt allt
Tänkte inte på: att det går att sy fast namnlappen i sidsömmen, så blusen är olappad
Borde göra: sy in ett band att dra åt halsen med lite, för den ser väldigt vid ut

3 kommentarer:

Hello sa...

Lite vid ser allt halsen ut, men det är en helt underbar kombo! Vilka härliga färger att bli glad av!

Botilda sa...

Tack. Ja, jag måste göra något åt ringningen. Dessutom blev ärmmudden för tajt, så jag måste sätta i ny sådan också. Julblus blev det med andra ord inte, men jag tycker den är fin och går att använda ändå.

Hello sa...

Det tycker jag också! Dels tar det blåa bort en del av "juligheten" och sen tycker jag att "härliga färger man blir glad av" inte på något sätt är förbehållet julen ;)