onsdag 14 januari 2009

Igår levde jag som jag lär

Äntligen hemmas webbplats kan man nu läsa om syswapparmammorna och dessutom få tips och råd om sömnad. Här är en genväg till Botildas bästa sytips. Vill ni dela med er av era?

Lite läskigt är det att kliva ut ur de hemliga vrårna och inte vara helt anonym längre. Jag tvekade länge ska jag säga.

Ett av mina tips är att inte sy efter läggdags (egen läggdags, inte barnens). I går efterlevde jag det verkligen och slutade faktiskt att sy innan jag blev för trött. Därför har jag ingen fin turkos kanintröja med prickiga ärmar att visa upp än. Men den kommer – tillsammans med en likadan i orange kanintyg.

14 kommentarer:

fante sa...

Superkul :-D Och vad roligt att få se vem du är :-) Studentens skrivhandbok är ju definitivt bekant ;-)

Crew sa...

Oj oj då e jag verkligen ute och cyklar. Börjar sällan sy före 22:00 och brukar vara klar runt 2-3 :)

Anonym sa...

Så kul att få se vem du verligen är, men jag förstår om du funderade över det en stund innan du klev ut ur syrummet. En fin artikel var det i alla fall och extra kul att sybloggarna får lite uppmärksamhet i media för det känns verligen som en trend som bara ökar i omfattning. Jag har ialla fall märkt en enorm ökning av antalet sybloggar/handarbetsbloggar bara på de 18/19 månaderna som jag har bloggat.
Och det där att hålla på läggdagstiden är nästan ett måste om man ska orka med både sitt yrkes- och familjeliv.

Botilda sa...

Fante, ja, du tillhör ju också den världen. Hoppas du haft nytta av boken!

Lexxxie, men då har du nog andra läggtider än jag, sånt är ju individuellt ;-) Jag gissar också att du inte går upp klockan 6 om morgnarna. Eller så behöver du inte tillnärmelsevis lika mycket sömn som jag. Lyllos, i så fall!

Ett tu tre, visst har det ökat. Utan att så många andra uppmärksammat det. När det skrivs om handarbete är det nästan alltid stickning och nu lite virkning det handlar om. Vad roligt att du tyckte om artikeln!

Y sa...

nu veeet ju jag hur du ser ut men det var verkligen roligt atT läsa. Dessutom bra tips!

Carolina sa...

Jättekul! Vissa dagar är det verkligen svårt att hålla på läggdagstiden, men det brukar straffa sig själv ;)

OttoPippi sa...

Jättekul!! Tack för att du delar med dig!

Jes sa...

Va kul, vilket fint repotage! ja jag borde nog leva efter den regeln oxå lite bättre det brukar bli mindre sprättande då :)

Caroline sa...

Vilken rolig blogg!
Jag har som projekt att sy alla kläder mina tre barn behöver det här året, så här kommer jag att titta in fler gånger för att få inspiration!

snork sa...

vad roligt att få läsa reportaget!
Kram Linn

Malin sa...

Ja, jag tycker att det är lika lärorikt att ta del av andras misstag som lyckade alster. Dessutom blir det ju humor av det hela ibland. "Vad gjorde jag" liksom. Instämmer om "efter läggdags". Jag har ett exempel på en tröja jag gjorde efter midnatt... rättare sagt ÄRMARNA gjorde jag efter midnatt. Finns i bloggen. *skrattar* Fint att du delar med dig. Känns som att det ibland är lite mycket "jag håller på mina idéer" i syvärlden. Lägger till dig som en favorit.

Malin sa...

Hehe kanske ska ha syförbud även efter lunch... du fanns ju redan på min lista *senil* Ha en bra dag!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Roligt att få vet lite om dig, samt bra tips det där om sängdax, försöker leva efter det men gick och la mig klockan 03.10 i går för att jag satt och sydde....
klart du får härma mig, det är ju därför vi bloggar, för att inspirera varandra. Kommer nog göra likande från någon av alla dina fina plagg.

mustafa sa...

hej på dig du!