fredag 2 oktober 2009

Helgdagsrock åt far

... eller kanske inte. Men en tröja har han fått i alla fall, faren. Och det ryktas om att arbetskollegerna blev lite smått avundsjuka när han hade den på sig i dag ;-)

Jag blev så glad när jag hittade ett mönster på herrtröja. En helt vanlig t-shirt, utan extra allt. Men så bra den blev. Sitter riktigt snyggt över axlarna! Och här skulle ni så klart få se en bild av tröjan på den riktiga modellen, men se det gick inte.

Mönster: Burda style, storlek medium
Tyg: Eisertrikå och mudd från Jofotex (favorittyger båda två, nu på upphällningen)
Bra: att ha hittat ett grundmönster även för herrtröjor.
Tyvärr: räcker tyget inte till en tröja till mig också, inte heller till mannens kolleger, men det kommer andra tyger

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tilde ...

När jag läste och tittade på dina fina sydda kläder så hittade jag T-shirten du har sytt till din man. Glad i hågen tog jag mig till den sida av Burda men det händer inte ett smack när jag försöker få en kopia på mönstret. Har du något tips till mig hur jag ska komma åt det hela?

Maggan http://livsglimtar.wordpress.com