lördag 28 april 2007

Längtan


Någon gång när
• tygförrådet inte är lika fullt längre
• jag har mer tid att sy
• barnet behöver mer kläder (alternativt att jag börjar sy till mig själv, för jag behöver verkligen mer kläder! På riktigt!)
• plånboken tillåter import från USA, det är ju inte bara frakten som kan bli dyr utan tull och moms också...

... då ska jag frossa på riktigt hos Reprodepot! Titta bara på girafftyget här - visst är det näst intill oemotståndligt.

Men tills vidare längtar jag efter ledig tid att sy klart förklädesklänningen som ligger tillklippt och kantbandsnålad. Trodde jag skulle sy igårkväll, men litet barn som inte vill sova går före!

9 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

*flämtar* - nu lurade du in mig bland oemotståndligheter! Shit! Men frakten är inte så farlig faktiskt, 10 dollar om jag skulle beställa 4 yards, totalt ca 45 dollar = 310 spänn. Tull kan väl inte bli mer än en hundring? Inte SÅ förskräckligt. Nu måste jag nog beställa :D.

Botilda sa...

Jag har för mig att man kan lägga på ungefär 50 procent på totalpriset för att få en ungefärlig bild av vad kalaset går på. Men de har verkligen tokfina tyger så det kanske är värt det?!

Botilda sa...

Här kan man få hjälp att räkna:
http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/kalkylatorn.htm

Carolina sa...

Åååh vad fina tyger.
Min favorit var den här: http://www.reprodepot.com/fcbpcm.html

Kajsa Bergman Fällén sa...

Åh vilken bra kalkylator! Jag fick fram att ev. tull och moms skulle gå på ca 120 kr! Ganska överkomligt ändå. Får se om jag klarar mig från att beställa, det var verkligen jättefina tyger!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Nu har jag beställt! Ska bli spännande att se vad som kommer, när och vad det kommer kosta :D. OM det kommer nåt!

Botilda sa...

Oj, nu blir jag jättenyfiken. Vad beställde du? Kan avslöja att jag inte kunde hålla mig efter dina och Carolinas uppmuntran - jag lade en beställning redan igår. Hoppas, hoppas att girafferna är på väg ;-)

Carolina sa...

Oj, undrar om jag också snart har beställt;)
Håller mig ett tag till, tror dock att jag ska börja med en prenumeration på Ottobre.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Kolla min blogg, jag la upp bilder där!

Beställde du bara giraffer eller blev det nåt mer?