söndag 21 oktober 2007

Pyjamas


Titta vilken skön pyjamas! Långa ärmmuddar och tajts. Kool, inte sant. Och ett totalt misslyckande (som blev bra), eftersom tyget inte alls räckte till som jag trodde.

Tröjan är sydd enligt samma Ottobremönster som Charlestons stjärntröja. Precis som hon förlängde jag ärmarna. Byxorna är mitt vanliga mönster minskade så att de fick plats på den tygbit som var kvar. (Riktigt så små som de ser ut här är de dock inte.)

Mönster: Ottobre och eget
Tyg: Trikå med flossad baksida från Olssons tygers stuvlåda, mudd från E-slöjd
Svårighet: Att få till en hel pyjamas – ibland är jag mer än lovligt dumsnål och envis, jag hade ju kunnat göra en pyjamasjacka enligt mönstret och haft andra byxor till
Kul: Att det gick! Att det inte var ett dugg svårt.
Kul detalj: Stickningen runt halsmudden är orange, liksom tvillingsömmarna i tröjans nederkant och i byxlinningen

2 kommentarer:

Jes sa...

Vilken super pyamas, den ser jäteskön ut. Snygga stickningar, ser jätteproffsigt ut.

Botilda sa...

Tack! Pyjamasen är provad och ser ut att vara helskön - med undantag för halsringningen som halkar omkring. Men nu tror jag att jag förstår vad som hände och ska så fort som möjligt prova mönstret igen. Tur att Sprallinen behöver fler tröjor ;-)