söndag 27 april 2008

En egen basker

Du klara sol går åter upp... Så här blev det bättre, eller hur! Solgul och rätt passform (fast man kan nog öka på med ytterligare ett varv muscher för lite extrapös). Jag har fått en egen basker. Den grå får bli Sprallins om något år.

Den är kanske lite för varm nu, men till hösten kommer den att vara så snygg. Bredvid ser ni vad jag har på stickorna just nu. Det är värt ett eget blogginlägg när det blir klart, så jag säger inte mer än så för tillfället.

Garn: Eskimo, 2,5 nystan
Mönster: Strikk, ”Virkad 60-talsbasker med muscher
Kul: Att virka. Baskern tar rätt exakt en tv 3-film en söndagskväll, inklusive reklampauser och lite kaffedrickning.

12 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Åh vilken fin basker. Kommer att passa perfekt till höstmörkret. Jag måste nog ta och försöka virka en basker jag också :)

Botilda sa...

Gör det! Det är lätt och roligt och man blir klar fort, i alla fall med det här tjocka garnet.

Anonym sa...

J�ttefin ju! Roligt med gamla m�nster, jag samlar ocks� p� s�nt. �r tyv�rr lite f�r d�lig att g�ra n�t av dom. Kanske jag blir tillr�ckligt inspirerad nu.

Jes sa...

Viken underbar liten mössa, gamla mönster är så härliga, fick av min mamma en pärm med massor av stickmönster till barn från 70-talet, mössor,klänningar, dräkter, tröjor m.m. Så jag ska försöka komma igång med stickningen igen, synd att det tar sån tid att sticka (i allefall för mig)

Anonym sa...

Nice, jag känner allt igen det du har på stickorna och ser fram mot slutresultatet. Skönt att se att det finns andra som gör mössor och...så här mitt i våren. Jag har ju "snöat" in på snabbstickade vantar.
/Klockarbarn

Botilda sa...

Mössor och vantar kommer ju att behövas rätt vad det är. Och de är så bra att ha med sig till ut i solen (lite bökigt att släpa ut hela maskinparken, men vem vet hur galen jag blir på landet i sommar).

Det som finns på stickorna ser ut att arta sig väl. Några tevekvällar eller solstunder till så kan jag visa upp dem.

Ja! Kom igång med era gamla mönster och börja sticka och virka. Det är väldigt kul och blir så fint. Jes, man tränar upp hastigheten rätt snart.

florin design sa...

Oj, vilken snygg basker!!!!!

Kaja sa...

Jag vet inte vad det är du har på stickorna. Men, jag vet att jag behöver en sådan... Jeez vad snyggt!

//Kaja

rino sa...

fin! härlig färg

Gryda sa...

Så fin den var! Sånn vil jeg også ha!

Katarina sa...

Vilken tjusig hatt, sån vill jag också göra men länken till mönstret fungerar inte. Har du lust/ork att skicka länken till mig.

Anjelica sa...

Åh vilken härlig! det är ju precis en sådan jag vill göra, tyvärr fungerar inte länken men du skulle kanske kunna skriva av mönstret och skicka till mig? eller berätta vart man kan hitta mönstret nu ^^

tack på förhand//

Anjelica