lördag 25 april 2009

Överdragsbyxor

Nöjd, nöjd, nöjd över att ha landat ytterligare ett ufo! Till slut blev jag trött på alla sandiga kläder (som man varje kväll måste dra av i hallen och kasta i tvättkorgen) och sydde äntligen klart de här överdragsbyxorna till Sprallin.

En av tjejerna på syjuntan skrattade gott när hon såg dem igen. Hon mindes alla mina problem med dem för ett år sedan. Men nu är de klara – inte fodrade och inte med snodd i midjan, men helt funktionsdugliga.

Böjvecken på knäna, reflexerna runt benen och de orangea sömmarna ska ge intryck av arbetsbyxa. Det funkar bra, tycker jag. Efter ett par dagars användning har det visat sig att tyget inte är så smutsavstötande som jag hade hoppats; men det gör inte så mycket om de här byxorna blir grå snabbt. Huvudsaken verkar vara att man får ha strumbyxor på sig till dagis igen.

Mönster: Meedom och Meedom, form 2 (?), storlek 92
Tyg: barnvagnstyg från Jonic och reflexband från Stadsmissionen
Upp: klar!
Ner: att det tog så lång tid att få dem klara

8 kommentarer:

LilleBus sa...

Ja, ibland är det dom kläderna man behöver mest som tar längst tid att färdigställa...

Men fina blev dom :-)

LinSar sa...

Snygga

Anonym sa...

väldigt inspirerande och snyggt! Barnvagnstyg? *från en som ju brukar pyssla med barnvagnar* Vad är det för nåt?

Strömming sa...

Snygga blev det men undrar också vad barnvagnstyg är för något?!?

Botilda sa...

Tack. Tyet är en blandning av bomull och dralon och ganska kraftigt. Så här skriver Jonic (som har tyget kvar):
”Tyger från en känd barnvagnstillverkare.
Passar till väskor, dynor, ytterplagg
Dralon är ett smutsavisande material”

Jag vet inte hur tyget har använts av den kända barnvagnstillverkaren.

märkvärdig sa...

Aha! Det var inte jag som skrattade, men jag är mycket imponerad! Trodde verkligen att du hade gett upp det här plagget. Snyggt jobbat!

Anneli sa...

Jättefina! Tuffa och praktiskta på samma gång.

Hello sa...

Snygga och tuffa!

Ibland är det barnvagnstyg som Jonic har Emmaljungas mönstrade tyger, som de har på suffletter och insatser, så det är nog sånt tyg som barnvagnar består av, sas.