måndag 13 april 2009

Stor och liten

En första titt på gallerisytt. Sista helgen i maj öppnar vi Galleri Hemsytt igen! Det ska bli minst lika roligt och spännande som sist och, precis som sist, har jag haft tusen planer på vad jag ska sy men inte förverkligat en enda. Förrän nu.

[Fem set Stor och liten-väskor vajar lite lojt i päronträdet och väntar på att det ska bli gallerihelg.]

Väskorna Stor och liten är precis det. En stor väska med invändiga fickor för de stora människorna och en liten för de mindre människorna, eller för de mindre sakerna. Jag gillar symmetrin och matematiken i de här väskorna, där allt är delbart med tre. De små är två tredjedelar av de stora.

Mönster: varianter av Knåpmoderns dagiskasse
Tyg: salig blandning, alla har Ikeas solgula Dittetyg som foder

6 kommentarer:

Carolina sa...

Fina, fina! De kommer göra succé ;)

Y sa...

Fina!! Jag tror stenhårt på stor/liten kombo!

Jag hade funderingar på vårens marknader i mina trakter men upptäckte rätT snart att jag inte hinner sy upp ett lager så att jag kan fylla ett eget bord.

Nåt som borde sälja är tyllkjolar i lite roligare färger. Allt behöver inte vara rosa. om inte annat till tonåringarna.

LinSar sa...

Fin bild på fina väskor.

florin design sa...

Läcker bild!!!! Å jätte fina väskor!

Pysselanna sa...

Superfina väskor, de kommer att göra succé!

Retro Elephant sa...

Härligt! Ser mycket lovande ut :)

//Lina