tisdag 19 juni 2007

Reklam

Nu måste jag göra reklam! Den lilla syateljén och butiken Karmosin på Söder i Stockholm är helt fantastiskt! Jag var där i förra veckan och klämde på tyger och modeller eftersom det blir bröllop i juli och jag ska vara tärna. Efter en stund kom jag fram till tyget – ett fantastiskt grön-blått thaisiden som skimrade i guld. Men modellen? Inget vara riktigt bra, tyckte jag, tills Anna styrde upp allt och sade precis vad hon tyckte att jag skulle passa i. Skissade fram en klänning som kommer att bli toppen, och började mäta.

Igår hämtade jag tygerna och tillbehören. Anna förklarade och förklarade och avslutade varenda mening med att jag måste ringa eller komma in om det var något jag inte fick till. Jag har visserligen sytt både brudklänningar och balklänningar förr, men det är länge sen, så det känns tryggt att veta att hon finns där om jag behöver.

När den är klar kommer jag troligen att beställa mer tyg av dem. Vardagsklänningar och linnebyxor till exempel. Om de har tid. De har en liten bedårande sexveckorsbebis att ta hand om också...

Inga kommentarer: